بکارگیری جدیدترین فناوری نسوز دنیا در شرکت مس

مدیر عامل مرکز تحقیقات نسوز شرکت فرا تکنیک آلمان گفت: برای نخستین بار در دنیا جدیدترین فناوری مواد نسوز در شرکت ملی صنایع مس ایران به‌کار گرفته شد.

به گزارش مس پرس، پروفسور «هلگ یانسن» در جریان بازدید از غرفه شرکت ملی صنایع مس ایران در دومین همایش و نمایشگاه صنعت دیرگداز با اعلام این خبر افزود: این فناوری جدید و منحصر به‌ فرد، برای نخستین بار در دنیا برای شرکت ملی صنایع مس ایران طراحی و ساخته شد.

وی افزود: این محصول نسوز بدون کروم است که از نظر زیست محیطی بسیار سالم بوده و خطری برای سلامت کارکنان نیز ایجاد نمی‌کند.

یانسن با ابراز خوشحالی از همکاری با شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: شرکت ما حتی در شرایط تحریم هم با صنعت مس ایران همکاری داشته و ما آماده هستیم تا بسته کامل از این فناوری را برای بکارگیری در کنورتورهای ذوب شرکت مس ارائه کنیم.

براساس این گزارش، از جمله دستاوردهای شرکت مس در حوزه صنعت دیرگداز می‌توان به نگرش سبز و صیانت از محیط زیست با جایگزینی نسل جدید اقلام نسوز عاری از کرومیت، کاهش چشمگیر مصرف نسوز و نزدیک شدن به استاندارد کشورهای پیشرفته و همکاری با شرکت‌های تولیدکننده در اجرای سیاست ارتقای کیفی تدریجی محصولات نسوز قلیایی اشاره کرد.

همچنین موفقیت در افزایش طول عمر نسوزها و کاهش توقف‌های تعمیراتی، ارتباط واحد تعمیرات نسوزکاری با امور تحقیق و توسعه و دانشگاه‌ها و مراکز علمی و هدف‌گذاری رسیدن به شاخص مصرف 2.5 کیلوگرم نسوز مصرفی قلیایی تولید داخل در بخش کنورتر و 2 کیلوگرم در کوره‌های آند از دیگر دستاوردهای صنعت مس در حوزه صنعت دیرگداز است.